24 Mart 2015
Kandilli Yerleşkesi’nde düzenlenen “Reklamcılık Nereye Gidiyor?” konferansına katılan TBWA/İstanbul Reklam Ajansı CEO’su Cem Topçuoğlu reklamcılığın geleceği üzerine konuştu.
Her sektör gibi reklamcılığın da sürekli geliştiğini söyleyen Topçuoğlu, dijital dünyanın, sosyal medya ve tasarımın reklam sektörünü nasıl etkileyeceğini anlatırken reklamcı olmak isteyenlere tavsiyelerde bulundu.
Reklamcı olmak isteyenlerin yaratıcılık, bütünsel düşünebilmek, atik ve esnek olabilmek kavramalarını içselleştirmeleri gerektiğini söyleyen Topçuoğlu, “Yaratıcılık sürecinde güçlü bir iç görüye sahip olarak tüketicinin hissettiğini çok iyi anlamak gerekiyor. İş hedefleriyle hedef kitlenin iç görüsü bir araya getirilince başarılı işler ortaya çıkıyor. Ezber bozan olmak da önemli. Herkesin yaptığını farklı yapmak sizi diğerlerinden ayırır ve özel kılar.” ifadelerini kullandı.
Olaylara bütünsel bakabilmenin önemine de değinen Topçuoğlu, belirli bir alanda derinleşen, ayrıca farklı alanlarda da fikir sahibi olan insanlara reklamcılık sektörünün ihtiyacı olduğunu ifade etti. Atik ve esnek olabilmek başlığı altında ise gerçek zamanlı-şimdi düşünebilmenin önemini vurguladı. Topçuoğlu, tüm bunların odağında bugünün reklamcısını şöyle tanımladı: “Bugünün reklamcısı insanları tanıyabilen, yenilik yaratabilen, farklıyı arayabilen, büyük resmi görüp yönetebilen, kendini çok yönlü geliştiren, şimdinin gücünü anlayan, duyuları her an açık olan, inisiyatif ve sorumluluk alabilendir. Bu özellikler sizi diğerlerinden daha başarılı kılacaktır.”
Konferansa Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. M. Hüsrev Subaşı, Yrd. Doç. Dr. Ülkü Gezer’in yanı sıra fakülte öğrencileri ve İMKB Kız Meslek Lisesi öğrencileri katıldı.
Program hediye takdimi ve fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.